سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
7کلمپ آمپر متر LUTRON مدل CA-203306002309530000000130000000
6چاقو قلمه زني باغباني برگر مدل 37503040011512010
5غبار و کیفیت سنج هوا مدل MIC-98098p تایوان30600116271550000001155000000
4تبدیل 3 به 2 چندکاره 16 آمپر بهداد الکتریک(تبدیل 3 به 2 )900215944000001400000
3دستگاه شوف بالن تک خانه آنالوگE105306008209638000000138000000
2پی اچ متر ویرا VIRA رومیزی pH/ORP/Temp مدل B200130600420512580000001258000000
1میلواکی مدل Milwaukee MW180 306004206510110
بستن



نشریه Scientific American اخيرا ۱۰ ايده برتر درباره تغيير جهان را منتشر کرد. اين مجله چگونه مي‌تواند تغيير جهاني را تعريف کند؟ در کل، اگر بشر اين توان را داشت که با يک وردِ جادوگري، فقر را از گيتي ريشه کن کند، اين خود يک تغيير بزرگ در جهان به حساب مي‌آمد.



نگاهي به ايده‌هاي جديد تغييردهنده جهان:



۱. اندام‌هاي مصنوعي تشکيل‌شده از مولکول‌هاي ساخته دست انسان


ديگر DNA را فراموش کنيد! ما مي‌توانيم زندگي دوباره‌اي با استفاده از مجموعه مولکول‌هاي XNA به شما ببخشيم. اين مجموعه مولکول‌هاي XNA ساختاري همانند اسید دئوکسی ریبونوکلئیک (DNA) و يا اسید ریبونوکلئیک (RNA) دارند. XNA مخفف اسيد زنو نوکلئيک (xeno nucleic acid) است. خاصيت مهم XNA اين است که دانشمندان مي‌توانند با استفاده از آن آنزيمي بسازند که قادر به رشد است. بنابراين XNA در مقايسه با پيوند پروتئين از ريسک کمتري برخوردار است.





این نشریه مي‌گويد: "اين واقعيت که XNA مکمل DNA است، باعث مي‌شود که XNA نقش مهم و مفيدي را در تحقيقات رشته‌هاي داروسازي، بيوتکنولوژي و بيولوژي داشته باشد. هوليگر بر اين باور است که XNA مي‌تواند در به انسان تزريق شده و بيماري‌هاي ناشناخته موجود در بدن انسان را شناسايي کند. چيزي که امروزه جاي خالي آن در تکنولوژي پزشکي کاملا محسوس است."



۲. ميکروحباب‌هاي قابل تزريقي که باعث برگرداندن تنفس مي‌شوند

هنگامي که شخصي از تنفس کردن ناتوان مي‌شود و مغز او از کار مي‌افتد، شخص به حالت کما رفته و به مرگ نزديک مي‌شود. در حال حاضر تنها راه‌حل براي رفع اين مشکل اين است که يک تيوب تنفسي وارد دهان شخص مريض شود. البته اين کار مي‌تواند مدت زمان طولاني به طول انجامد. يک فرم جديد از اين کار که در مدت زمان بسيار کمتري مي‌تواند انجام شود اين است که از ميکروحباب‌هاي اکسيژني استفاده شود که از طريق خون ظرف چند ثانيه مي‌تواند به جاهاي مختلف بدن منتقل شود. Scientific American گزارش مي‌دهد: "در هنگام تست اين روش، محققان راه تنفس چند خرگوش را به مدت ۱۵ دقيقه مسدود کردند. خرگوش‌هايي که به آنها ميکروحباب‌هاي اکسيژني تزريق شد، نسبت به خرگوش‌هايي که برايشان از محلول سالين استفاده شده بود، کمتر به حالت کما رفتند و اندام آنها کمتر آسيب ديد."





۳. يک راه ارزان جهت بازيافت و پاک کردن فاضلاب


روزانه حجم بسياري فاضلاب به صورت فاضلاب‌هاي شهري، صنعتي و کشاورزي ايجاد مي‌شود. يک متدولوژي جديد قادر به انجام فرايند بازيافت و تميزکردن اين فاضلاب‌ها با هزينه کمتر و مصرف انرژي کمتر است. هنگامي که درجه حرارت اسيد دکانوئيک بالا مي‌رود، آب را به خود جذب مي‌کند ولي در عين حال آلاينده‌هايي از خود به جا مي‌گذارد که مي‌توان به راحتي از آنها صرف‌نظر نمود. از طرفي پايين آمدن درجه حرارت اين اسيد باعث دفع آب مي‌شود که استفاده مجدد از آن را راحت‌تر مي‌کند. درهنگام تست در ابعاد بزرگ اين پروسه تصفيه آب بسيار ارزان‌تر از روش سنتي انجام مي‌شود.





۴. مصرف قرص جهت جلوگيري از آلزايمر


در کشور کلمبيا، در يک خانواده با ۳۰۰ نفر جمعيت فاميلي، يک جهش ژنتيکي نشان مي‌دهد که اعضاي اين خانواده در آينده دچار بيماري آلزايمر خواهند شد. بر اساس مطالعاتي که بر روي اين خانواده انجام شد، به‌عنوان آزمايش از دارويي به نام crenezumab جهت پيشگيري از بيماري آلزايمر استفاده شد. براي اطمينان از درستي نتيجه آزمايش و تعميم آن به افرادي با ديگر انواع ژنتيک آلزايمري، در حدود ۳ دز ديگر از جهش ژنتيکي در ارتباط با آلزايمر نيز مورد تست و آزمايش قرار خواهد گرفت. لينک مرتبط: اطلاعيه اولين توزيع گسترده آزمايشي قرص جلوگيري از آلزايمر






۵. توالي ژن براي جنين‌ها

امروزه محققان مي‌توانند تنها با استفاده از يک نمونه از خون مادر توالي کامل ژنتيکي جنين را به‌دست آورند. با استفاده از اين توالي ژنتيکي مي‌توان در همان اوايل بارداري و شکل‌گيري جنين، ژن‌هاي ناقص مانند cystic fibrosis يا Tay-Sachs را تشخيص داد. با اين تشخيص سريع، دکتر متخصص وقت زيادي جهت رفع بيماري جنين قبل از به‌دنيا آمدن آن دارد. مزيت ديگر اين روش جديد نسبت به روش‌هاي ديگر اين است که نه تنها زندگي مادر به خطر نمي‌افتد، بلکه ديگر نيازي به آموزش‌هاي تخصصي به مادر جنين نيست.



شریه Scientific American اخيرا ۱۰ ايده برتر درباره تغيير جهان را منتشر کرد. اين مجله چگونه مي‌تواند تغيير جهاني را تعريف کند؟ در کل، اگر بشر اين توان را داشت که با يک وردِ جادوگري، فقر را از گيتي ريشه کن کند، اين خود يک تغيير بزرگ در جهان به حساب مي‌آمد.
نگاهي به ايده هاي جديد تغيير دهنده جهان:

۶. يک شاخص ماندگاري براي محصولات


اثرات زيست‌محيطي يک بطري مواد شوينده لباس را چگونه با اثرات زيست‌محيطي يک صفحه LCD مقايسه مي کنيد؟ کنسرسیوم توسعه پایدار، گروهي تشکيل شده از ۱۰ دانشگاه، ۸۰ شرکت غيرانتفاعي و بين‌المللي از جمله Walmart و Coca-Cola، شاخصي تعريف کرده‌اند که شامل تمام مراحل زنجيره توليد است. اين گروه اظهار کرده‌اند که از اين شاخص جهت ارزيابي ۱۰۰ محصول اوليه شرکت‌هايشان استفاده خواهد کرد. در حال حاضر، يک سيستم رتبه‌بندي مشابه به‌نام Good Guide وجود دارد که بر اساس اطلاعات عمومي پايه‌گذاري شده است. ولي اين سيستم جديد بر اساس انتشار گازهاي گلخانه‌اي، اتلاف انرژي، مصرف آب و ديگر فاکتورهاي حساس پايه‌گذاري شده است به‌طوريکه هر کدام از اين فاکتورها نقش مهمي در رتبه‌بندي محصولات دارند.




۷. استخراج واقعيت از تلفن هاي هوشمند 

همان‌طور که به اشتراک‌گذاري داده‌هاي موجود در تلفن‌هاي همراه راهي است براي ورود به حريم شخصي افراد، در عين حال مي‌توانند جهت بالا بردن سطح اطلاعات استفاده‌کنندگان از اين داده‌ها استفاده نمود. به‌عنوان مثال سازمان‌هاي امدادرساني در هايتي (Haiti) با استفاده از موقعيت جغرافيايي افراد، که اين موقعيت توسط تلفن‌هاي همراهشان به اين مراکز امدادرساني فرستاده مي‌‌شود، مي‌‌توانند به آنها اطلاع دهند که آيا در معرض خطر وبا هستند يا نه. (رجوع شود به: با توجه به مطالعات انجام شده، ۲ راه جهت اطلاع‌رساني وبا پيدا شده است). همچنين اين تکنولوژي مي‌تواند به توسعه ترافيک داده‌هاي مورد انتقال و شبکه‌هاي برقي کمک به‌سزايي بکند.






۸. ايمپلنت‌هاي پزشکي بر روي قند بدن انسان

باطري‌هايي که جهت ايجاد ضربان قلب در بدن بيماران مبتلا به نارسايي قلب استفاده مي‌شوند با استفاده از عنصر ليتيوم کار مي‌کنند. اين به اين معناست که اين بيماران مي‌بايستي هر ۵ تا ۱۵ سال باتري قلب خود را طي يک عمل جراحي تعويض کنند. اما سلول هاي biofuel که از سلول‌هاي تشکيل‌دهنده گلوکز بدن حلزون هستند، مي‌توانند به‌زودي جايگزين خوبي براي اين باطري‌ها باشند، به‌طوريکه اين سلول‌ها بعد از تزريق به بدن انسان به گلوکزهاي بدن مي‌پيوندند.




۹. لباس الکترونيکي و منعطف

به‌زوديِ زود انسان قادر است که مدار هاي الکترونيک را همانند خالکوبي بر روي بدن قرار دهد و يا لباس‌هايي از جنس مدار الکترونيکي و سيم‌هاي حاوي امواج الکترونيکي بپوشد. در اين زمينه نرم‌افزاري وجود دارد که مي‌تواند اعضاي حياتي انسان را بررسي و مونيتور کرده و سپس اين اطلاعات را به صورت wireless منتقل کند. نرم افزار ديگري در اين زمينه که در ارتش آمريکا به کار مي رود بدين صورت کار مي کند که لباس‌ها و کوله‌پشتي‌هاي سربازان را با استفاده از سلول‌هاي خورشيدي مورد نظارت قرار مي دهد. (درباره مطلب به لينک سنسورهاي الکترونيکي به حساسي پوست انسان مراجعه کنيد) 








۱۰. استفاده غیر نظامی از هواپیماهای بدون سرنشین

نياز به چشمان تيزبين و دوربين از فراز آسمان‌ها تنها براي مقاصد ارتشي و جنگي نيست. بر اساس گزارش Scientific American «علاقه‌مندان به کارهاي غيرنظامي نيز وارد عمل شدند و هواپيماهاي بدون سرنشين را جهت مصارف غير نظامي از جمله جمع آوري آلودگي ها، تحقيقات حفاري و عکاسي براي صنعت فيلم سازي و فروش املاک سفارشي سازي کرده اند." اين هواپيماها همچنين مي توانند براي تهيه گزارشات ترافيک شهري و يا تشخيص زمان آبياري گياهان مورد استفاده قرار گيرند. پيشرفت هاي نوين در تکنولوژي هواپيماهاي بدون سرنشين اين انقلاب را بر فراز آسمان ها امکان پذير کرده است. چيپ هاي گوشي هاي هوشمند اين امکان را به علاقمندان اين حرفه مي دهد که کنترل کننده
امواج راديويي گوشي‌هاي هوشمند را با هزينه‌اي کم به يک خلبان خودکار تبديل می‌کنند. سازمان FAA با شرکت‌هايي کار مي‌کند که با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين از پرواز ديگر اشيا با خبر شده و مانع پرواز آنها شود، و در نهايت اين سازمان در حال تنظيم قوانيني است که در سال 2015 منتشر خواهد شد. مطلب مرتبط: به زودي: ربات هايي در آسمان که قادر به تعقيب شما خواهند بود.




نظرتان راجع به اين ليست ۱۰ ايده برتر چه بود؟ و کداميک از اين ايده ها شما را مشتاق به مطالعه بيشتر کرد؟

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1393/10/17     
تعداد مشاهده :3592
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اختراعات ، اکتشافات ونوآوری های جدید


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 79
تاریخ :1403/2/10
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.